09 december 2013

Kort en bondig

Diegenen die Eric een beetje kenden zullen dit vast wel herkennen, Eric kon aan sommige dingen weinig woorden besteden. Wanneer iets afweek van zijn mening of beleving en hij had de overtuiging dat er niets mis was met zijn visie dan kon hij dat op zijn eigen wijze duidelijk maken.

Zo stuitte ik in mijn sporen naar een verloren, door mij geschreven, tekst op zijn site op zijn introductie tekst die bezoekers werd voorgehouden wanneer zij zijn website bezochten:

Een 'boeiende' wereld, maar ook een wereld die niet voor iedereen geschikt is.

Als u nog geen 18 bent, of uw tere zieltje wilt behoeden voor ideeën, meningen en fantasieën die wellicht niet de uwe zijn, dan kunt u beter elders uw heil zoeken.

Waarbij Eric voor de bezoekers die bij het lezen van deze tekst de site wilde verlaten ze keurig netjes naar deze site verwees.

Het bijzondere vind ik nog altijd dat ik Eric heb leren kennen als iemand met respect voor afwijkende meningen van anderen maar ook met een kwetsbaarheid ten aanzien van zijn eigen gescheiden werelden. Die kwetsbaarheid was er eentje die hij niet zomaar toonde, wat zijn introductie tekst wel liet zien. Het was ook een regelmatig terugkerend onderwerp in onze gesprekken. Onze visies en wijzes waarop we in het leven stonden verschilden hierin, en dat leidde tot zeer boeiende gesprekken.

Ik mis ze, onze gesprekken, onze verschillen.


0 reacties:

Een reactie posten