09 december 2013

Een vernederende grap

Soms leidt mijn zoektocht op internet naar de voetstappen die Eric achterliet tot verrassende ontdekkingen. Zo ook dit verhaal. Niet geschreven door Eric maar wel overduidelijk een connectie met hem, het verhaal is geschreven door een vrouw die door hem de opdracht gekregen had een verhaal te schrijven.

Ik weet bijna zeker dat Eric de grootste pret zou hebben als hij had geweten dat juist ik op dit verhaal was gestuit, in het begin van onze vriendschap is deze bijna gesneuveld omwille van een miscommunicatie rondom het dragen van een plastic broekje. Jullie raden het al, dit verhaal gaat daarover en ik kan me vooral herkennen in de weerstand en emoties van de schrijfster. Maar wat voor mij het onverwachte kado was dat ik al lezend tegenkwam is het beeld van Eric welke de schrijfster in haar verhaal heeft verwerkt. Ik kan niet herleiden wie zij was, mocht iemand dit weten en haar kennen dan zou ik dit heel erg graag vernemen.
In ieder geval wil ik haar oprecht bedanken voor dit mooie onverwachte verhaal waar ik op stuitte, en het bijzondere beeld van Eric dat ik nu ook voor anderen zichtbaar kan maken door te verwijzen naar dit verhaal, dus lieve anonieme schrijfster..dankjewel hiervoor.

Om het verhaal te lezen klik hier.


0 reacties:

Een reactie posten